بوش موتور سیکلت

  • مرتب سازی بر اساس :

بوش ها قطعاتی استوانه شکل هستند که درون آن ها خالی است و این قطعات درون حفره های تعبیه شده در بدنه ی سیلندر قرار می گیرند. فضای خالی درون بوش در واقع محل رفت و آمد پیستون هاست. بوش موتور سیکلت بر روی بدنه ی سیلندر ها به دو گروه تقسیم می شوند.

 

بررسی بوش موتور سیکلت

بوش ها قطعاتی استوانه شکل هستند که درون آن ها خالی است و این قطعات درون حفره های تعبیه شده در بدنه ی سیلندر قرار می گیرند. فضای خالی درون بوش در واقع محل رفت و آمد پیستون هاست. بوش موتور سیکلت بر روی بدنه ی سیلندر ها به دو گروه تقسیم می شوند. برای مشاهده محصولات دیگر، وارد صفحه قطعات فلزی موتور سیکلت شوید.

 

انواع بوش موتور سیکلت بر روی بدنه سیلندر

بوش ها با توجه به شیوه ی اتصال شان، ابعاد و اشکال هندسی، جنس و نوع ماده ی سازنده، شیوه ی سخت کاری و روانکاری و روکش دهی شان انواع مختلفی دارند و در موارد مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر انواع بوش را با توجه به نحوه ی اتصال مورد بررسی قرار می دهیم:

یک نوع از بوش ها هستند که به صورت یکپارچه بر بدنه ی سیلندر قرار گرفته اند.
دسته ی دیگر بوش ها قابل جدا شدن از بدنه ی سیلندر هستند.
بررسی بوش موتور سیکلت در حالت اول: در این صورت بدنه ی سیلندر و بوش با هم ریخته گری شده و جنس بدنه ی سیلندر و بوش از یک آلیاژ است.

بررسی بوش موتور سیکلت در حالت دوم: بوش های دسته ی دوم، یعنی بوش هایی که از بدنه ی سیلندر قابل جدا شدن هستند، دو نوع اند:

بوش های تر
بوش های خشک
بعضی از موتور ها سیستم خنک کاری شان با آب همراه است. اگر بوش به صورت مستقیم با آب در تماس باشد، به آن بوش تر و اگر به صورت مستقیم با آب در تماس نباشد، به آن بوش خشک گفته می شود. در مورد بوش های تر نیز باید گفت این بوش به سادگی از قسمت جایگاه شان بیرون می آیند و قابل تعویض هستند.  بوش های تر از آلیاژ های چدنی تولید شده و دارای ضخامتی در حدود 4 الی 8 میلی متر هستند.

طراحی سایت : ره وب

09391061514