بوبین برق و دستگاه برق موتور سیکلت

  • مرتب سازی بر اساس :

در این نوشتار قصد داریم به بررسی عملکرد بوبین برق و دستگاه برق موتور سیکلت بپردازیم. در موتور سیکلت های ماگنتی و در نوع سیستم جرقه زنی فلکه برقی ( برقی قسمت پایین )، سیم پیچ هایی وجود دارد که به آن بوبین گفته می شود. بوبین برق و دستگاه برق بر روی صفحه ی برق بسته می شود.

 

نحوه ی عملکرد بوبین برق موتور سیکلت و دستگاه برق موتور سیکلت

در این نوشتار قصد داریم به بررسی عملکرد بوبین برق و دستگاه برق موتور سیکلت بپردازیم. قبل از آن انواع سیستم جرقه در موتور سیکلت را مورد بررسی قرار می دهیم. لازم به ذکر است شما عزیزان میتوانید برای مشاهده لوازم برقی موتور سیکلت اینجا کلیک کنید.

 

سیستم ایجاد جرقه در موتور سیکلت ها به دو صورت است:

سیستم جرقه ماگنتی: موتور سیکلت هایی که سیستم جرقه ماگنتی دارند به دو نوع پلاتینیوم و ترانزیستوری تقسیم می شوند. در موتور سیکلت های ماگنتی، برق اولیه ی مورد نیاز برای روشن شدن موتور از طریق هندل زدن تولید می شود. نوع سیستم جرقه زنی در موتور سیکلت های ماگنتی به دو صورت فلکه برق و کویل است. به فلکه برق، برق قسمت پایین و به کویل برق قسمت بالا گفته می شود. حال با توجه به توضیحات مطرح شده بررسی می کنیم که بوبین برق و دستگاه برق موتور سیکلت چیست و در کجا قرار دارد.
سیستم جرقه استارتی

   
بوبین برق و دستگاه برق موتور سیکلت در کجا قرار گرفته است؟

در موتور سیکلت های ماگنتی و در نوع سیستم جرقه زنی فلکه برقی ( برقی قسمت پایین )، سیم پیچ هایی وجود دارد که به آن بوبین گفته می شود. بوبین برق و دستگاه برق موتور سیکلت بر روی صفحه ی برق بسته می شود. در اطراف بوبین ها فلکه ی برق قرار گرفته است که دارای دو قطب S  و  N بوده و در حال چرخش اند. با چرخیدن فلکه برق به اطراف بوبین، درون سیم پیچ های بوبین جریان مغناطیسی ایجاد می شود و در نهایت جریان ایجاد شده از طریق سیم به بیرون هدایت می شود. در کنار بوبین، قطعه ی دیگری وجود دارد که به آن پلاتین گفته می شود. پلاتین ها دارای یک قطب مثبت و منفی هستند.  پلاتین وظیفه دارد به قطع و وصل جریان برق بوبین برای جرقه زنی بپردازند. پلاتین از طریق باز و بسته کردن دهانه به قطع و وصل جریان می پردازد.

طراحی سایت : ره وب

09391061514